poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Manicure hybrydowy - nakładanie, usuwanie, zdobienie.

Witajcie Słoneczka :)

Dziś zapraszam Was na obiecany post o hybrydach. Trochę zmieniłam swoją pierwszą koncepcję tego postu, ale myślę, że na lepsze. Chciałabym pokrótce omówić Wam nakładanie, usuwanie oraz proste zdobienie hybryd - taki mini poradnik na dobry początek :) Kilka z Was zostawiło mi pytania pod postem odnoście Semilac 042 Neon Raspberry i na nie oczywiście też odpowiem :) Od razu mówię, że nie jestem ekspertką w tej dziedzinie, uczę się na własnych błędach i cały czas zdobywam doświadczenie ;)


1. Nakładanie

Może zacznijmy od tego, że lakier hybrydowy to po prostu lakier utwardzany w lampie. Samo malowanie lakierem hybrydowym nie różni się bardzo od malowania zwykłym lakierem. Najważniejszymi zasadami są:
1. Dobre przygotowanie płytki paznokcia - opiłowanie, wycięcie skórek, usunięcie wszelkich pyłków i dokładne odtłuszczenie paznokci cleanerem pozwolą cieszyć nam się estetycznym i długotrwałym manicurem hybrydowym.
2. Dokładne malowanie - warto się skupić i precyzyjnie pomalować paznokcie, poświęcając nieco więcej czasu niż zwykłemu lakierowi. Zalane skórki, nie wyczyszczone przed utwardzeniem w lampie sprawią nam bardzo dużo kłopotu. Każdą warstwę malujemy na tzw. zakładkę, włącznie z bazą i topem. Bywa, że zakładka "obkurczy się", cofnie jeszcze przed włożeniem dłoni do lampy - taką tendencję ma spora ilość lakierów hybrydowych. Należy wtedy poprawić samą zakładkę bezpośrednio przed włożeniem do lampy.
3. Cienkie warstwy - lepiej gdy jest ich więcej a cieńszych, niż mniej a grubych. Grube warstwy mogą spływać, nieestetycznie się przy tym fałdując i ściągając.
4. Kolejność utwardzania - ja zawsze maluję najpierw cztery paznokcie od małego do wskazującego na zmianę u obu rąk, a na koniec kciuki razem. Robię tak, ponieważ posiadam lampę UV z żarówkami umieszczonymi od góry, a więc wkładając wszystkie paznokcie na raz, kciuki nie byłby dostatecznie doświetlone, czego skutkiem byłoby spłynięcie lakieru i/lub pofałdowanie, a także szansa na nie do końca utwardzony lakier. EDIT 24.02.2015: Można także próbować utwardzać wszystkie pięć paznokci na raz. Teraz, gdy doszłam do jeszcze większej wprawy, przy kolorach, które nie są problematyczne wkładam całą dłoń naraz :) Generalnie zwróćcie uwagę na rozłożenie u Was w lampie żarówek UV/LED i znajdźcie swój idealny, bądź wygodniejszy sposób :) 

Co potrzebujemy:
pilniczek (szklany lub papierowy), blok polerski/flex, płyn do odsuwania skórek, patyczek drewniany/kopytko metalowe do odsuwania skórek, cążki, waciki bezpyłowe, cleaner, oliwka do skórek, krem do rąk i oczywiście lakiery hybrydowe: bazę, kolor i top.

Jak to wygląda po kolei: 
1. Piłuję paznokcie, usuwam skórki, matuję blokiem polerskim, usuwam kurz, odtłuszczam płytkę paznokcia cleanerem.
2. Lewa ręka: cienka warstwa bazy od małego do wskazującego, ręka do lampy na 2 min., a w tym czasie to samo ręka prawa. W przypadku kiedy robię sama sobie, nie komuś: najpierw jedna ręka aż do punktu 4, potem druga, następnie kciuki razem.
3. Cienkie warstwy koloru na paznokciach od małego do serdecznego na obu rękach na przemian. 2 min każda warstwa.
4. Cienka warstwa topu na paznokciach od małego do serdecznego, najpierw lewa, potem prawa, po 2 min. Odtłuszczam cleanerem zaraz po wyjęciu z lampy.
5. Punkty od 2 do 4 powtarzam na kciukach, ale równocześnie, nie na przemian. 
6. Oliwka na skórki, krem na całe dłonie. Krótki masaż.

Dla wprawionych lub z lampą LED: można próbować wszystkie pięć na raz :)


Wasze pytania i moje odpowiedzi:

golabeczka pisze:
Piękne! Mam pytanko czy niewprawiona ręka poradzi sobie z nakładaniem hybrydowego lakieru? Jaka jest konsystencja tych lakierów? Co jeśli ubrudzę skórki? Jak mogę je domyć?
Odp.: Myślę, że tak - ale z pewnością zajmie to trochę więcej czasu, lecz warto ćwiczyć :) Konsystencje są naprawdę różne, sama spotkałam się już z rzadkimi oraz bardzo gęstymi - jest zupełnie tak jak ze zwykłymi lakierami, zależy od firmy czy koloru. 
Radzę uważać na skórki, bo utwardzony na nich lakier hybrydowy jest już nie do zmycia. Ja osobiście stosuję dwie metody oczyszczania skórek, gdy zdarzy mi się je ubrudzić: 1. cienkim, skośnie ściętym pędzelkiem zamoczonym w zmywaczu oczyszczam je (dokładnie tak samo robię ze zwykłym lakierem, z tą różnicą, że przy hybrydzie należy oczyszczać przed utwardzeniem w lampie, nie można sobie pozwolić na czekanie do skończenia mani) lub 2. używam korektora, takiego typowego, który można dostać np. na allegro, ja akurat posiadam z Pierre Rene. Słyszałam też o metodzie zabezpieczania skórek przed malowaniem oliwką/kremem - nie ryzykowałabym tego jednak, ponieważ są to substancje tłuste, a lakier nie będzie się dobrze trzymał na tłustej powierzchni.

anetamagdalena n pisze:
planuję właśnie zakupić hybrydy i sie waham jakie.. bo jest ich tak dużo, i tyle różnych opinii, że głowa mała :)
może mi poradzisz coś ? i może jeszcze coś o lampie jaka stosujesz ?
Odp.: Faktycznie, mamy na rynku zatrzęsienie jeśli chodzi o hybrydy. Sama jestem po wypróbowaniu takich firm jak: Cosmetics Zone, Estetiq, IBD, Semilac oraz OPI. Najważniejsze jest, aby przed zakupem upewnić się, że lakier da się odmoczyć w acetonie kosmetycznym lub specjalnym płynie do tego przeznaczonym. Ideą, jaka przyświeca hybrydzie jest trwałość bez niszczenia paznokci. W momencie, kiedy "hybrydy" nie da się odmoczyć, trzeba ją spiłować - co czyni ją z miejsca inwazyjną dla naszych paznokci. Po takim zabiegu są one automatycznie cieńsze i bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne. Warto też zainwestować w dobrą bazę i top, baza tworzy nam przyczepność koloru, a top zabezpiecza go. 
Co do lampy, posiadam bardzo standardową, o mocy 36 W, na cztery 9 W żarówki. Moc lampy wyznacza nam długość utwardzania lakieru. Przy mocy, którą posiadam są to 2 minuty na każdą warstwę. Uwaga, bo w internecie można natknąć się na lampy 9 W - wtedy czas utwardzania wydłuża nam się cztery razy! Na rynku są też dostępne lampy LED, są droższe ale mają wiele zalet. Mam styczność z lampą LED marki OPI, więc mogę co nieco o niej napisać. Zdecydowanie największą zaletą jest możliwość utwardzenia wszystkich pięciu paznokci na raz oraz o połowę krótszy czas utwardzania, czyli zaledwie 1 minuta na warstwę. Łatwo obliczyć, ile szybciej robi się manicure w takiej lampie, jest to jednak bardzo duży wydatek.


Marta Bilewicz pisze:
Ja swoją przygodę z hybrydami rozpoczęłam niedawno, niestety kupiłam dość tani zestaw Tifton, który po 2,5 sesjach zniszczył mi paznokcie. Stały się cienkie, rozdwajające się, łamliwe, podczas 3 razu kiedy nakładałam hybrydy na lakierze powstały dziwne bąbelki a po 3 dniach lakier sam "odszedł" od paznokcia jak naklejka.
Czy zniszczenie moich paznokci i nie trwała hybryda były spowodowane tym że to produkty tanie, nie profesjonalne? Czy jest sens kupować np top i baze takich firm jak shellac? czy to bez różnicy i np baza semilac byłaby tak samo dobra? dodam że miałam kiedyś robione paznokcie u kosmetyczki shellac'kiem i nic się działo przez 3 tyg i paznokcie nie były zniszczone... nie chciałabym kończyć mojej "przygody" z hybrydami :(
Odp.: Oczywiście, słabe hybrydy spowodują osłabienie, a nawet zniszczenie paznokci. Jak pisałam wyżej, bardzo ważną kwestią jest usuwanie hybrydy - piłowanie to najgorsze, co możemy zrobić. Jednak bywa, że nie ma innego wyjścia. Wtedy od razu wyrzuciłabym takie lakiery do śmieci. I tak jak już wspomniałam wyżej, moim zdaniem warto inwestować w dobrą bazę i top, ale nie oznacza to wcale wydawania 100 zł na Shellaca. Sama nigdy nie miałam styczności akurat z tą marką, ale polecam tańszą bazę IBD czy właśnie Semilac - u mnie sprawdza się bardzo dobrze :) Dodam też, że hybrydę powinno nosić się maksymalnie 2 tygodnie - po tym czasie paznokcie mogą zacząć się odwapniać. Pod hybrydą nasze paznokcie oddychają, ale przenoszone nie wyjdą im na dobre. 

Kropka pisze:
Super mani, w sam raz na lato! :) Też zaczęłam się interesować hybrydami, tym bardziej że również rękawiczki niszczą mi paznokcie ;) Ale kupie chyba te od Indigo :) A będziesz mogła następnym razem wspomnieć jak stemplujesz w przypadku paznokci hybrydowych? Zastanawia mnie to od jakiegoś czasu ;)
Odp.: Odpowiedź na to pytanie pojawi się w trzeciej części postu :)


2. Usuwanie

Opiszę Wam krok po kroku, jak pozbyć się manicuru hybrydowego :) Najpierw spójrzcie na moje paznokcie z dwutygodniowym odrostem:


1. Usuwanie zaczynamy od delikatnego spiłowania wierzchniej warstwy, czyli topu. Ma to na celu usunięcie warstwy zabezpieczającej kolor. Nie przy wszystkich firmach trzeba to robić, jednak zawsze skraca to czas odmaczania paznokci. Przy tym zabiegu korzystam z pilniczka o gradacji 100/180.


2. Następnie przechodzimy do odmaczania. W tym celu przygotowujemy specjalne kompresy, składające się z wacików nasączonych acetonem/płynem do usuwania hybryd oraz zwykłej srebrnej folii spożywczej. Wacik dociskamy do paznokcia i szczelnie owijamy palec folią. W kompresach spędzamy 10-15 min, w tym czasie często odczuwa się pieczenie, gorąco i/lub pulsowanie palców, jednak nie jest to ból nie do wytrzymania, jest to raczej uczucie z tych "dziwnych", a nie bolesnych :) Można "pomóc" hybrydom ocieplając je - wkładamy dłonie do lampy na 2-4 min. W celu zabezpieczenia skórek przed nadmiernym przesuszeniem można nałożyć na nie krem/oliwkę przed założeniem kompresu.


3. Ściągamy kompresy i usuwamy hybrydę. Do tego potrzebujemy patyczka. W domu używam drewnianych, w pracy natomiast mamy bardzo fajne plastikowe. Do tej pory spotkałam się z dwoma rodzajami odmoczonej hybrydy - gumową (np. OPI, IBD) i proszkową (np. Semilac). "Gumową" jest łatwiej zdjąć z paznokci, zazwyczaj wystarczy delikatnie pomóc jej patyczkiem, przypomina trochę usuwanie lakieru na bazie peel off. Na zdjęciach jednak oglądacie usuwanie Semilac, czyli wersję "proszkową". Tutaj się po prostu zdrapuje, jednak tylko brzmi to strasznie. Nie zostawia spustoszenia na naszych paznokciach :)


4. Drobne pozostałości (są one i po "gumowych" i po "proszkowych") usuwamy blokiem polerskim lub flexem. Następnie opiłowujemy paznokcie i wycinamy skórki. Paznokcie są gotowe do kolejnego mani :)

Warto co jakiś czas robić sobie przerwę między hybrydami. Ja stosuję metodę 4:1 - 4 razy hybryda, 1 przerwa, na wszystko liczę po dwa tygodnie. Niektórzy robią przerwę częściej, inni rzadziej. Jest to już kwestia indywidualna i zależna od tego, jak nasze paznokcie się zachowują po takim zabiegu.


3. Zdobienie

Dziś skupię się na trzech bardzo prostych i szybkich metodach zdobienia hybrydy:

1. Cyrkonie, ćwieki i inne świecidełka - wtapiam je zawsze w ostatnią warstwę koloru, utwardzam w lampie i nakładam top.


2. Naklejki wodne - przyklejam je na utwardzoną warstwę koloru, ale bez jej przemywania. Po naklejeniu od razu nakładam top i utwardzam.


3. Stemple - odtłuszczam ostatnią warstwę koloru (teoretycznie nie powinno odtłuszczać się kolorów, jednak nie zauważyłam przy tym zmniejszonej trwałości), stempel odbijam zwykłym lakierem - nie hybrydowym (to najczęściej zadawane przez Was pytanie). Następnie ostrożnie i dokładnie pokrywam paznokieć topem. Uwaga! Top na stemplu lubi robić "dziury" - dlatego tak ważne jest skupienie się i idealne nałożenie topu, może wymagać nawet poprawek. Jeśli zdarzy nam się, że po utwardzeniu top nie rozłożył się na płytce równomiernie, można dać drugą cienką warstwę topu. Jeśli przemyjemy nierównomiernie rozłożony top zmyjemy wzór w miejscach "dziur".



Mam nadzieję, że przyda Wam się mój mini poradnik. Choć jest mini, post wyszedł maxi, ups :D W razie pytań piszcie śmiało w komentarzach, teraz odpowiem bezpośrednio pod nimi :)



Zanim zadasz mi pytanie w komentarzu lub mailu - przeczytaj komentarze innych dziewczyn pod postem :) Być może, któraś Cię ubiegła i moja odpowiedź rozwieje Twoje wątpliwości. Jeśli jednak nie znajdziesz potrzebnej informacji - pisz śmiało! Czasami czas nie pozwala mi na odpowiedź od razu, ale wtedy zajrzyj ponownie za kilka dni :) Dziękuję za Wasze zaufanie!




                            Semilac 073 Caribbean see:                                     Semilac 042 Neon Raspberry:
 

Manicure hybrydowy - mix zdobień:




129 komentarzy:

  1. dzięki ;* baardzo przydatny poradnik, a wręcz artykuł. Mam właśnie problem z trwałością, ale nie zawsze. Jak nakładam sobie, niektóre paznokcie codziennie muszę poprawiać, a niektóre noszę tydzień. Na tipsach trzymają mi się idealnie :/ nie wiem co z tym zrobić, jakieś rady? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm z tego co wiem to trwałość zależy głównie od dwóch rzeczy: przygotowania płytki oraz jej stanu. Może być tak, że po prostu te paznokcie, z których hybryda odpada są osłabione - wtedy radzę zrobić przerwę, np. jakąś tygodniową kurację odżywką. Jeśli natomiast zdarza się to za każdym razem na innych paznokciach to możesz za słabo odtłuszczać płytkę. Bywa też tak, że hybryda zaczyna odpadać jak za słabo zrobimy zakładkę, albo się po prostu uderzymy - wtedy podchodzi powietrze i lakier przestaje przylegać do płytki :)

      Usuń
    2. Ciekawe rady! Na pewno je wykorzystam :) Uwielbiam hybrydowe paznokcie, ale niestety nie mam smykałki żeby tak sama robić takie cuda jak Ty :) Ostatnio byłam u kosmetyczki i poleciła mi nową markę lakieru Makear. Paznokcie trzymają się do 6 tygodniu! Zobaczcie sobie https://www.facebook.com/Makear-954353747936521/. Są przepiękne!

      Usuń
  2. świetny i przydatny post, na pewno zwrócę uwagę na wiele rzeczy dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie robiłam jeszcze stempli na hybrydkach, ale muszę spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda że mam słabe paznokcie po tacie :/ jak maluję lakierami to mi się rozdwajają :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatne :) Na razie nie miałam ani robionych hybryd anie nie mam sprzętu, ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię hybrydy, ale zawsze mam problem z ich usunięciem ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. woow ale świetny post :D dużo nowych rzeczy się dowiedziałam :) ale ja zostanę jednak przy zwykłych lakierach , choc kuszą mnie te hybrydy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak mi się uda to w tym roku też zaczne przygodę z hybrydami a post jest bardzo pomocny :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post ;) sama robie od niedawna hybrydy i fajnie, że zawarłaś wszystko w 1 poście ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobre info, ładnie wszystko podsumowane :) Sama od niedawna zaczęłam przygodę z hybrydami (na razie jeszcze nie na sobie tylko na innych ćwiczę) i na pewno muszę się jeszcze dużo nauczyć... zdradź mi sekret jak (i czy w ogóle) robisz na hybrydach zdobienia farbkami akrylowymi albo może zwykłymi lakierami? Czy gdybym chciała jakiś bardziej skomplikowany i kolorowy wzorek namalować na hybrydzie to lepiej jest kolor odtłuścić i malować jak na zwykłych paznokciach farbkami albo lakierami zwykłymi czy może nie odtłuszczać i na takich klejących maziać? Czy jak pokryję taki większy wzorek topem hybrydowym to on się będzie trzymał normalnie? Bo przecież w miejscu gdzie będzie farbka/lakier będzie słabiej związany z całym paznokciem... tak się zastanawiam tylko - byłabym wdzięczna za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na odtłuszczonej hybrydzie łatwiej się maluje, bo pędzelek się nie klei :) podobnie jak ze stemplami - nie zauważyłam po tym mniejszej trwałości :) wzorki staram się mimo wszystko robić lakierami hybrydowymi, bo obawiam się, że wzorek ze zwykłego lakieru na całej płytce by się jednak nie utrzymał. Farbkami robiłam do tej pory tylko one stroke na hybrydach, ale mniej więcej na pół paznokcia i się trzymało normalnie :)

      Usuń
  11. Jestem po podstawowym kursie hybryd, więc większość informacji już zebrałam, ale Twój post i tak okazał się bardzo przydatny. Nie miałam pojęcia jak zabrać się za zdobienie na hybrydach i teraz mam odwagę na eksperymenty, dziękuję :) :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Coraz częściej w blogosferze pojawiają się lakiery hybrydowe, a razem z nimi masa pytań od czytelników ;) Dziękuję najbardziej za ostatnią część, aktualnie nie mam już żadnych pytań ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Post jest świetny 1 nie miałąm pojęcia , że ich ściąganie jest taki skomplikowane :P Sama może kiedyś kupie hybrydy:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam hybrydy i sama nakładam ich mnóstwo ;) Jednak nigdy nie miałam tych z OPI i IBD, a bardzo mnie ciekawią ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pożyteczny ten Twój mini poradnik:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z wielką przyjemnością przeczytałam cały wpis. :)
    Ja swój zestaw do hybryd kupiłam jakieś 2-3 lata temu na Allegro, kiedy panował na to "szał". Użyłam chyba tylko raz, bo jeszcze wtedy nie umiałam ładnie malować paznokci, zawsze wyjeżdżałam na skórki, a pamiętam jeszcze potem to trudne zmywanie... Nie wiem, może niedługo odkurzę ten zestaw i spróbuję ponownie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda na to, że o wcale nie taka trudna sprawa :] Może prędzej czy później zainwestuję w taki zestaw ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za odpowiedz :) zamówiłam już zestaw, który z czasem się powiększy. zobaczymy jak się sprawdzi, a napewno wypróbuję Twoje rady :) dzięki Wielkie !

    OdpowiedzUsuń
  19. dzięki sis, teraz już wiem z czym to się je i niewykluczone że się w jakieś hybrydki zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziekuje za ta czesc ze zdobieniem szczegolnie!

    OdpowiedzUsuń
  21. mi niestety za szybko rosną paznokcie, aby móc sobie pozwolić na manicure hybrydowy. W ciągu 10 dni mam odrost na 4 mm i nie wygladało to dobrze... zostane przy zwyklych lakierach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeja właśnie na taki post czekałam!!! Teraz już wszytsko wiem na temat hybrydy, dzieki Tobie :*

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo dokładnie wszystko opisałaś, wiele kwestii hybrydowego manii nie jest już dla mnie czarną magią:)

    OdpowiedzUsuń
  24. W końcu dowiedziałam się dokładnie co to jest ta hybryda o której wszyscy mówią... Pewnie zdecydowanie lepsze od żelu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak! żel trzeba piłować, a płytka nie "oddycha" podczas noszenia. Hybryda jest zdecydowanie zdrowsza :)

      Usuń
  25. świetny post :) czuję się jeszcze bardziej skuszona na hybrydowe cuda.. pewnie się skuszę, prędzej czy później :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Jakoś taki manicure mnie nie przekonuje... jakiekolwiek trwałe zdobienia nie są dla mnie - nie mam w swojej kolekcji nawet zwykłego utrwalacza. Po prostu zbyt szybko się nudzę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo dobry artykuł, dzięki! Znaleść ogólne informacje o hybrydach nietrudno, ale miałam niezłą rozkminę jak je ozdabiać - Twoje wskazówki są bardzo przydatne. Sama trochę zraziłam się do hybryd po pierwszym razie - dostałam od taty takie tanie, które totalnie nie chciały zejść. Ale teraz kupiłam sobie nowe i ładnie i szybko schodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zastanawiam się nad zakupem zestawy do hybryd. Znalazłam dwa w ciekawej cenie:
    1. http://allegro.pl/mega-zestaw-manicure-hybrydowy-7x-promo-gratisy-i4506800212.html
    2.http://www.groupon.pl/oferty/cala-polska/gg-jaapee-1-6/43820591
    Czy Twoim zdaniem warto kupić któryś z nich ? Jeśli tak to który ? Będę wdzięczna za szybką poradę - aukcja na allegro kończy się dziś :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam żadnej z tych firm, ale nie wyglądają "zachęcająco" :( musiałabyś popatrzeć na opinie na forach na temat artLAK i Lacco, ale szczerze mówiąc wątpię, aby były to dobre hybrydy.

      Usuń
    2. Ja czytałam, że artLak to masakra jakaś

      Usuń
  29. Wreszcie kupiłam hybrydy i nawet zrobiłam sobie na nich stemple. Niestety podczas przemywania pojawiły mi się na nim dziury... Wróciłam do Twojego poradnika i już wiem w czym problem! Następnym razem dam dwie cieniutkie warstwy topu :) Wrzucam ten post do zakładek, przyda się, dziękuje! <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Co uwazasz o zestawach z cosmetic zone ?
    Post mega przydatny ! Super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz, że dopiero dziś odpowiadam :) Ja zaczynałam od tego zestawu :) Jednak aktualnie korzystam ze wszystkiego poza bazą i topem, bo są jednak słabe. Lampa, cleaner i kolorki w połączeniu z bazą i topem Semilac - sprawdzają się super :)

      Usuń
  31. hej czy gdy musisz nakładać druga warstwe topu to przemywasz pierwsza i jakiego topu i bazy używasz że tak ładnie ci sie świeca po 2 tyg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, topu nie przemywam przed drugą warstwą :) a używam topu i bazy marki Semilac :)

      Usuń
  32. Jeden z najlepszych artykułów na temat postepowania z hybrydami jaki czytalam:)
    spotkałam się z oferta na gruponie z sunny nails. Mialaś moze do czynienia z ta firma? slyszalam ze niektorzy sprzedawcy sprzedaja lakiery hybrydowe, a to nie hybrydy tylko zwykle zele i sa nie do usuniecia w acetonie tylko trzeba pilowac. Chcialabym cos takiego co w miare latwo by schodzilo i nie rujnowalo kieszeni:)pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :)
      nie miałam do czynienia z sunny nails więc ciężko mi się wypowiedzieć. Wydaje mi się, że są to jednak trochę te "tanie podróby", które mogą ciężko schodzić albo słabo się trzymać. Musiałabyś poczytać na forach - ja spędziłam długie godziny na nich zanim zamówiłam swój pierwszy zestaw. Teraz jednak z doświadczenia mogę powiedzieć, że lepiej od razu wydać trochę więcej, niż najpierw mało a potem i tak kupować te droższe. Na początek (ale i nie tylko) bardzo dobra firma to Semilac - buteleczki mają 6 ml, kosztują 26 zł. Nie rujnują kieszeni, a są bardzo dobre jakościowo :) Ja łączę ich bazę i top z kolorami także tańszych marek (np. Cosmetics Zone, Estetiq) i trzymają się ładnie 2 tygodnie :)

      Usuń
  33. uzywasz tej lampy ? http://allegro.pl/ar-lampa-uv-36w-timer-utwardza-wszystkie-zele-i4861646986.html

    OdpowiedzUsuń
  34. dzięki za odpowiedź :) i też tyle dałaś? chyba mam jakieś trefne żarówki bo hybryde (semilac) mogłam podważyć i zerwać ją normalnie.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupowałam lampę w zestawie z hybrydami :) co do podważenia hybryd - stawiałabym na źle odtłuszczoną płytkę albo za blisko skórek - dostało się powietrze i dlatego mogłaś zdjąć :(

      Usuń
  35. Witam przygodę z hybrydami zaczęłam niedawno. Zakupiłam cały zestaw w styczniu. Wszystko jesk ok, tylko mam problem ze zdobieniem. Po utwardzeniu koloru lakieru hybrydowego maluję wzorek na paznokciu ponownie utwardzam w lampie. Problem powstaje przy nakładaniu finish-a (topu) wzorek zaczyna się rozmazywać i miesza się z kolorem.. nie wiem w czym jest problem??? Próbowałam nawet dłużej utwardzać w lampie jednak było tak samo.. Być może powinnam czymś innym nakładać wzorek ??? jest jeszcze coś takiego jak żele do zdobień bądź farbki akrylowe.. Proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety zdobienia hybrydą rozmazują się - też już to próbowałam, ale one się po prostu rozpływają :) ostatnio robiłam panterkę zwykłym czarnym lakierem na przemytej hybrydzie, pokryłam topem i dziewczyna nosiła 3 tygodnie :) stemple także robię zwykłymi lakierami. Farbki również dobrze się sprawdzają :)

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź ;-) Czyli po utwardzeniu drugiej warstwy koloru przemywasz cleanerem i dopiero nakładasz wzorek zwykłym lakierem i później top?? hmm muszę wypróbować ;-)

      Usuń
    3. tak, zazwyczaj tak robię :) chociaż np. gdy robię kropki to hybrydą, na nieprzemytym kolorze, utwardzam i na to top - kropki nigdy mi się nie rozmazały :)

      Usuń
  36. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  37. Hej :) Czy sądzisz, że posmarowanie paznokcia OLIWĄ Z OLIWEK :) jest dobrym sposobem na odbudowania paznokcia (płytki) i dobrą regenerację po Hybrydach? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nigdy nie używałam oliwy w ten sposób :) bardziej skłaniałbym się w stronę olejku rycynowego, natomiast sama od siebie do wsmarowywania mogę polecić odżywkę 5w1 od Cztery pory roku albo Regenrum - obie się fajnie u mnie sprawdziły :)

      Usuń
  38. Hej ;) Jakiej firmy hybrydę w kolorze czarnym byś poleciła??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedyną czarną jaką posiadam to 031 Diamond black od Semilac. Jest trochę problematyczny, ale nie słyszałam o czarnej nieproblematycznej hybrydzie :( Czarny i biały to najtrudniejsze kolory :( natomiast wiem, że Semilac poprawił teraz właściwości czarnego, więc może warto spróbować :)

      Usuń
  39. Wrzucam w zakładki, jak ruszę z hybrydami będzie jak znalazł :]

    OdpowiedzUsuń
  40. Jakie naklejki wodne polecasz? Gdzie zamówić lub kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie mam jednego sprzedawcy czy sklepu - kupuję tam gdzie wpadnie mi coś w oko i cena jest dobra :) Za granicą kupuję na Born Pretty Store i ebay, w Polsce na Allegro. Z allegro mogę polecić użytkownika Blueberry - przejdziesz na ich aukcje klikając baner z boku bloga :)

      Usuń
  41. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad manicure hybrydowym, ale moje paznokcie są łamliwe. Obecnie używam odżywek i olejowania. Teraz są twardsze i mocniejsze, ale w dalszym ciągu zdarza się, że któryś się złamie lub pęknie. Czy jeśli zrobię sobie hybrydy (w salonie) to wzmocni to w jakiś sposób paznokieć i nie złamie się przy pierwszej lepszej okazji lub nie odpryśnie lakier? Wiem, że nie odżywi to paznokcia. Czy po ich usunięciu paznokcie będą w gorszej lub dużo gorszej kondycji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od tego, jak zostanie wykonany Twój manicure hybrydowy, jakimi lakierami i jak potem zostanie ściągnięty. Pewne jest, że na czas noszenia hybryd paznokcie są twardsze i bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne, jednak nie całkowicie. Mojej mamie zdarzają się odpryski nawet w hybrydzie :) Hybryda to też dobry sposób na zapuszczenie paznokci - jak już wspomniałam, dobrze zrobiona i dobrze usunięta nie zaszkodzi paznokciom :)

      Usuń
    2. Wow! Dziękuję za tak szybka odpowiedź ;)
      Właśnie zastanawiałam się czy uda mi się w ten sposób zapuścić trochę paznokcie.
      Nigdy wcześniej tego nie robiłam, więc nawet nie wiem na co mam zwrócić uwagę przy wyborze manicurzystki. Nie chciałabym aby ktoś zmasakrował moje dłonie.

      Usuń
    3. Najważniejsze pytanie jakie musisz zadać manicurzystce, to w jaki sposób usuwa hybrydę - jeśli Ci powie, że spiłowuje - uciekaj gdzie pieprz rośnie! Zostań u takiej, którą Ci ją odmoczy i usunie bez użycia pilnika :)

      Usuń
    4. Czy brać pod uwagę cenę zabiegu?
      W pobliżu miejsca pracy mam zakład gdzie taka usługa kosztuje 40 zł, a w innych jest to już np 100 zł. Podobno co droższe to lepsze, ale sama przekonałam się, że cena nie zawsze idzie w parze z jakością wykonanej usługi.

      Usuń
    5. Cena często zależna jest od produktów, na których się pracuje oraz renomy salonu. Są hybrydy tańsze i droższe - i nie zawsze te droższe są najlepsze, ale często te najtańsze są najsłabsze :( Jeśli orientujesz się trochę w markach hybryd, to zapytaj manicurzystkę na czym pracuje. Godne polecenia są na pewno Gelish, Shellac, Orly, OPI, Indigo i Semilac. Zawsze możesz wrócić do domu i poczytać opinie na temat danej marki w internecie, zanim zdecydujesz się na zabieg :)

      Usuń
  42. Witam mam problem kupiłam 4 lakiery hybrydowe z firmy semilac baze i tom zakupiłam z firmy gelish postanowiłam odrazu wydać więcej pieniędzy aby nie było problemu ale bez tego sie nie odbyło po zrobieniu paznokci hybrydowych po kolei tak jak trzeba to po 4-5 dniach paznokcie robią sie miękkie i odchodzą jak naklejka i zostaje czysty paznokieć i niestety tak samo sie dzieje jak robię na formie na żelu ibd co może być powodem ? Do robienia na szablonie uzywam primera taniej firmy a jak robie hybrydy na naturalnej płytce w ogóle nie uzywam prymiera zaznaczam że zaczynam przygodę z paznokciami wybieram się na kurs ale jak narazie brak kasy więc działam sama na sobie i niestety nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm być może masz tzw tłustą płytkę. Zwróciłabym większą uwagę na przygotowywanie płytki paznokcia, musi być zawsze dobrze zmatowiona i odtłuszczona - używaj bloczku i odtłuszczacza/cleanera. Może być też tak, że dojeżdżasz za blisko skórek i/lub nie zakańczasz dobrze na wolnym brzegu (trzeba zawsze robić tzw zakładkę, na wszystkich warstwach włącznie z bazą i topem) - dostaje się powietrze i hybryda odchodzi. I ostatnie co mi przychodzi do głowy to zbyt grube warstwy - hybrydę nakładamy najcieniej jak się da, lepiej dać więcej cienkich warstw, niż mniej grubych :)

      Usuń
    2. Dziękuję ci za odpowiedz... Będę próbowała dokładnie tak robić tylko mnie to zastanawia dlatego dopiero tak sie dzieje po 4-5dniach a nie na następny dzień jesli robie jakieś błędy przeważnie jak robi sie cos zle to juz na następny dzien hybrydy odchodzą ale i ta dziękuje za szybką odpowiedz pozdrawiam

      Usuń
  43. Witam! Chciałam zapytać czy na hybrydy można przyklejać wszystkie rodzaje naklejek (tzn. te zwykłe oraz 3D) czy tylko naklejki wodne?? Oraz czy przy zdobieniu cyrkoniami pokrywasz je topem czy je omijasz ?? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykłe przyklejałam i się trzymały, 3D nie używałam więc się nie wypowiem :) Co do cyrkonii to zależy, niektóre - takie jak te na zdjęciu i ćwieki pokrywam topem, natomiast te typu crystal, swarovski itp przyklejam na klej do ozdób i objeżdżam topem dookoła :)

      Usuń
  44. Witam!
    pisałaś ze czyścisz skorki przed utwardzaniem korektorem ale to znaczy ze czyścisz zwykłym zmywaczem do paznokci? zmywaczem do zwykłych lakierów? bo mam problem własnie z czyszczeniem skorek próbowałam drewnianym patyczkiem ale zawsze coś tam ścieknie i zawsze jakoś nie dokładnie tymi patyczkami później jak utwardze to mam paznokieć połączony ze skorkami :P plus boje się ze za bardzo zetrę z paznokcia i ze będzie złe trzymał przez to a mysle ze taki korektor by spełnił swoje zadanie :) tylko napisz proszę czy to taki zwykły zmywacz ma być czy jakiś specjalny do hybrydy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja posiadam korektor z Pierre Rene, ale można też dostać zwykłe na allegro :) Odkąd wyczerpałam oryginalny płyn z korektora moczę go po prostu w zwykłym zmywaczu do paznokci - ale bezacetonowym i bez olejków (nietłustym) :)

      Usuń
  45. Bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam!
    Od pół roku sama robię sobie hybrydy i zawsze mam ten sam, nietypowy problem. Na wszystkich palcach jest ok i trzymają mi się 2 tygodnie (po tym czasie zmieniam, bo są już duże odrosty) za wyjątkiem środkowego palca u lewej ręki. Tu za każdym razem mniej więcej po tygodniu pojawia się pęknięcie, zawsze w tym samym miejscu. Trochę mnie już wkurza poprawianie jednego palca... Co może być przyczyną tego pęknięcia? Co mogę zrobić, żeby hybryda na tym palcu trzymała się mocniej? Dodam jeszcze, że pod hybrydy używam primera bezkwasowego.

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam,
    dopiero będę zaczynać przygodę z hybrydami póki co na własny użytek, więc chciałabym poznać Pani opinię.
    Zastanawiam się nad kupieniem tego zestawu http://tifton.pl/zestawy-hybrydowe-uzupelniajace/9-k.html tylko z tego co czytałam na forach problem jest przy ściąganiu lakieru oraz że base i top się obkurcza. Więc może kupić base i top Semilac a lakiery Tifton tylko jaki wtedy aceton i cleaner? (Może to zabrzmi nie poważnie, ale mam ograniczony budżet 150zł.).
    Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z hybrydami ale kiedyś mając paznokcie żelowe lakier pękał mi już na drugi dzień (robione w różnych salonach).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy może lepiej kupić cały zestaw Cosmetics zone?
      Mam też od siostry lampę, ale ona ma chyba z8 lat -działa- tylko nie wiem czy z biegiem czasu tak samo dobrze.

      Usuń
    2. nigdy nie miałam styczności z marką Tifton, więc ciężko mi się wypowiedzieć. Co do Cosmetics Zone to jednak uważam, ze ich baza i top są dość słabe i raczej ze średniej półki cenowej polecam Semilac. Ich baza i top łączą się z kolorami np. Cosmetics Zone i Estetiq :)

      Usuń
  48. Witam, zakupiłam zestaw do manicure hybrydowego, jednak lakiery okazaly się porażką i postanowiłam kupić bazę i top firmy Semilac oraz jeden kolor na próbę również z tej firmy. Mam jednak problem, ponieważ żeby było całkowite krycie muszę nałożyć aż 4 warstwy :/ przez co na drugi dzień przy skórkach podchodzi mi powietrze. Drugi problem jest taki, że lakier jakby zbiera mi się na końcu paznokcia (u góry) po bokach i na dole przy skórkach a na środku widać prześwity. Dodam jeszcze, że podczas kąpieli hybryda robi się jakby gumowa i wystarczy, że ją podważę i odejdzie :/ jaka może być tego przyczyna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, cóż to za kolor potrzebuje aż 4 warstw? Może warto spróbować go nałożyć na białą bazę i wtedy cieńsze warstwy? Co do spływania, to przyczyną może być zbyt rzadka konsystencja, może to być wada fabryczna i wtedy należy zgłosić się do producenta i/lub zareklamować lakier. Ciężko mi dokładnie powiedzieć o co chodzi, bo niektóre kolory różnią się konsystencją od pozostałych, ale warto wyjaśnić to właśnie z producentem. Z tym, że robi się gumowa może wiązać się zbyt długie moczenie w gorącej wodzie. Natomiast jeśli tylko bierzesz prysznic, to również wygląda to na wadę fabryczną.

      Usuń
  49. Semilac 073. Na moje paznokcie potrzebuję co najmniej 3 warstwy ponieważ prześwitują mi końcówki. Dlaczego tak się dzieje? To zależy od paznokci, czy może robię coś źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że masz wadliwy egzemplarz. Ja również posiadam 073, nakładam 3 warstwy, ale nie prześwituje mi w taki sposób jak opisujesz. Niedawno nawet pokazywałam go ze zdobieniem w nowym poście. Zgłoś się z tym problemem koniecznie do Diamond Cosmetics, np. przez wiadomość prywatną na Facebooku :)

      Usuń
  50. Hybrydy są super- fakt, że trzymają sie na paznokciach dłużej niż 3 dni to już jest ekstra :D A używałaś może tej nowej serii sally hansen miracle gel? Widziałam na fanpage'u klubu miłośniczek pięknych paznokci, że utrzymują efekt hybrydy bez lampy...spotkałaś się z tym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie używałam i średnio wierzę, aby jakiś lakier tyle przetrwał bez lampy :) widziałam opinie dziewczyn, że trzyma się dobrze, ale tak ok. tygodnia, a nie dwóch :) sama jednak nie próbowałam i raczej nie mam zamiaru :)

      Usuń
  51. Witam! To ja z innej beczki. Mam hybrydy z firmy Artlak. Nie wiem czemu te lakiery zaczynaja sie kurczyc na plytce paznokcia. Zwlaszcza jesli chodzi o boki i wolny brzeg paznokcia. Czemu tak sie dzieje? Co robie zle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znam tej firmy i ciężko mi się wypowiedzieć ;) spróbuj dokładniej przygotować płytkę paznokcia poprzez dokładniejsze ścieranie blokiem polerskim, dokładnie usuń cały pyłek i porządnie odtłuść (zaczekaj aż cleaner/odtłuszczacz dobrze wyschnie). Przed włożeniem do lampy zabezpiecz jeszcze raz wolny brzeg :) Jeśli to nie pomoże, to znaczy że hybrydy są kiepskie :(

      Usuń
  52. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  53. ciekawy poradnik ;) szkoda, że nie trafiłam tutaj wcześniej jak zaczynałam swoją przygodę z hybrydami. Teraz to już jestem mistrzynią w nakładaniu hybryd, też zdecydowałam się na markę semilac, odpowiada mi jakość ich lakierów, wydajność oraz krycie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  54. Witaj, bardzo dobry poradnik :) trafiłam na Twojego bloga, szukając odpowiedzi na pytani, czy można zrobić przerwę pomiędzy nałożeniem bazy a koloru w hybrydach? Mam hybrydy Semilac, i dzisiaj przed pracą zdążyłam tylko nałożyć bazę - na wcześniej przygotowane paznokcie, i teraz zastanawiam się, czy po 10 godzinach pracy - jak już nałożę kolor, to dobrze mi się zwiąże z bazą? Może powinnam jednak ściągnąć bazę i nałożyć ponownie?
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. między hardem a kolorem robiłam przerwę nawet jednodniową, ale między samą bazą a kolorem bym nie zrobiła. Dla pewności usuń bazę i połóż jeszcze raz :)

      Usuń
  55. Świetny poradnik wiele wyjaśnia. Chciałabym zainwestować w zestaw dla początjujących taki na własny użytek i nie wiem co wybrać. Na allegro znalazłam min. tohttp://allegro.pl/5szt-semilac-zestaw-xxl-lampa-uv-cleaner-aceton-i5532301410.html. Semilac cena fajna ale zastanawiam się czy to nie podróbka bo kupienie wsstkiego osbono chyba wyszło by drożej. Proszę o pomoc w doborze takiego startowego zestawu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie ma na rynku podróbek Semilac :) radzę zrobić sobie tabelkę i wypisać wszytsko czego potrzebujemy, następnie powpisywać ceny i podsumować. Porównać z gotowym zestawem i wtedy będzie jasne :) Niektóre rzeczy takie jak np. aceton czy waciki bezpływe można bez problemu dostać w hurtowni kosmetycznej (praktycznie w każdym mieście znajduje się choć jedna) i wtedy nie płacimy za wysyłkę :) a Semilac będzie super na początek hybrydowej przygody :)

      Usuń
  56. Hej mam pytanie ...
    Kupiłam hybrydy z tiftona, ale po kilku dniach mi schodzą płatami i teraz pytanie :
    Jeśli kupowałabym baze np semilaca to czy top i kolory mogą zostać z tiftona ?? bo do topu z tiftona nic nie mam najgorzej ta baza..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być ok. Ja tak robię :) Z tym że i baze i top miałam z semilac, obecnie top z estetiq i kolorki tiffton.

      Usuń
    2. baza i top to podstawa i na nich nie powinnyśmy oszczędzać. O tiftonie niestety czytałam dużo złego :( możesz spróbować najpierw wymienić tylko bazę, jeśli nadal wynik nie będzie Cię zadowalał, dokup także top - wtedy powinnaś byś w pełni zadowolona :) Ja z bazą i topem Semilac używam z powodzeniem kolorów Semilac, Cosmetics Zone oraz Estetiq :)

      Usuń
    3. Wiem właśnie, zamówiłam sobie zestaw z lampą i wiedziałam,że prędzej czy poźniej będę musiała znaleźć porządną baze :)
      Dziękuję bardzo kochane za podpowiedzi ;)

      Usuń
  57. Co oznacza malowanie na "zakładkę"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. malowanie na zakładkę to zabezpieczanie wolnego brzegu, tzn. zamalowanie wystającej białej końcówki po krawędzi :) jeśli coś dalej jest nie jasne, obejrzyj na youtubie, łatwiej jest to wytłumaczyć pokazując, niż pisząc :)

      Usuń
  58. Kupiłam bazę, top i 3 kolory z Semilac'a. Niestety za każdym razem robią mi się na paznokciach pęknięcia. Mam nadzieję, że będziesz w stanie coś poradzić/doradzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potrzebuję więcej danych :) pęknięcia w jakiej formie i kiedy, w którym momencie robienia mani?

      Usuń
    2. Wyglądają na głębokie rysy/pęknięcia- nie w postaci siateczki, tylko powiedzmy 2, 3 pęknięcia na każdym paznokciu. Mniej więcej od połowy paznokcia, czasem pojawiają się już godzinę od zrobienia pazurów, więc jestem pewna, że nie są to uszkodzenia mechaniczne.

      Usuń
  59. Do usuwania hybryd swoim klientkom stosuję zmywacz bezacetonowy i schodzi równie łatwo jak specjalnym removerem czy acetonem a nie wysusza tak paznokci i skorek a wcale nie wydłuża to czasu, trwa to 10-15 min. Pracuję na gelishach i semilacu ;)

    OdpowiedzUsuń
  60. Dla upewnienia: nakładam raz baze i utwardzam, ile razy lakier nakładac? I na koniec raz top i utwardzam. Dobrze zrozumiałam ? ;) wątpliwośc mam tylko ile warstw koloru nałożyć .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość warstw koloru zależy od samego koloru, jego pigmentacji. Pamiętaj, że lepiej dać więcej cienkich niż mniej grubych :)

      Usuń
  61. I jeszcze dopytam który nie patrząc na cene byś doradziła : http://allegro.pl/zestaw-7-x-semilac-lampa-led-dostawa-gratis-i5727549919.html lub http://allegro.pl/zestaw-5x-semilac-lampa-led-diamond-efekt-syrenk-i5617884768.html lub http://allegro.pl/5x-lakier-semilac-top-baza-lampa-uv-36w-gratisy-i5793673368.html trudno mi sie zdecydować ...:) a może inna propozycja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze to http://allegro.pl/zestaw-do-hybrydy-lampa-lcd-8x-lakier-usa-emnail-i5552271986.html

      Usuń
  62. hej, zaczynam dopiero moja przygode z hybrydami.jezeli zrobie wzorek to Co jezeli mi nie wyjdzie ? czym je zmyc ? Normalnie zmywaczem przemyc ?

    OdpowiedzUsuń
  63. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  64. Przydatny wpis, zaczynam moją przygodę z hybrydą więc na pewno mi się przydadzą Twoje porady!

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo ciekawe, dużo łatwiej będzie mi pisać artykuły związane z paznokciami hybrydowymi.

    OdpowiedzUsuń
  66. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  67. Ciekawy wpis, pomocny przy samodzielnym nakładaniu lakierów. Ale jestem zdania że za pierwszym razem powinna to zrobić kosmetyczka. Przy nakładaniu i zdejmowaniu lakieru http://www.zawszepiekna.pl trzeba bardzo uważać, żeby nie zniszczyć paznokcia.

    OdpowiedzUsuń
  68. Witam. A ja dostałam dziś zestaw Semilac z allegro z lampą UV 36 W. Zmatowiłam paznokieć, przemyłam cleanerem, nałozyłam bazę, suszyłam 2 min. w lampie, ale baza ciągle nie była utwardzona (nałożyłam cienką warstwę). Czy to wina lampy czy coś zrobiłam niepoprawnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm baza może tylko wydawać Ci się nie utwardzona, bo ona po wyjęciu z lampy wygląda tak samo jak przed utwardzaniem :) wydaje mi się, że wszystko zrobiłaś ok, możesz śmiało nakładać kolor na taką bazę. Ewentualnie jeśli nie masz pewności czy lampa utwardza, może przemyć cleanerem kolor - jeśli zostanie na paznokciu (zrobi się matowy, na waciku też zostanie Ci trochę koloru - tym się nie martw) - to baza też z pewnością się utwardza :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź Olaa. Sprawdzę co z tym lakierem. A baza po 120 sek. była po prostu lepka po dotknięciu. Dlatego pomyślałam, że może z lampą jest coś nie tak.

      Usuń
  69. Witam. Chciałam sie zapytać czy po wamalowaniu paznokci lakierem czerwonym z CZ i przemyciu Topu cleanerem na waciku zostaje troche koloru czerwonego. Utwardzałam dłużej w lampie ale za każdym razem jest tak samo. Czy to normalnie? Zaznacze tylko, że hybrydy mimo tego trzymają sie oki.

    OdpowiedzUsuń
  70. Piękne paznokcie! Uwielbiam hybrydę - chyba lepszego rozwiązania nie ma zeby utrzymać piękne paznokcie. A jeszcze trafiłam na lakiery makear, których jakość sprawia, ze jeszcze dłużej są na palcach

    OdpowiedzUsuń
  71. na paznokciach jak już ;) post przez blogerke został umieszzczony jakies dwa lata temu więc lakierów makear nie było jeszcze w Polsce tylko za granicą . Ja je mam od miesiąca i widze ogromną różnice , Jak dla mnie mają najlpesza konsystencję i świetną kolorystyke , poza tym mają świetną serię illusion , lakier zmienia barwę pod katem padania światła ;)

    OdpowiedzUsuń
  72. Moge wiedziec jkaich stepmli i alkierow uzywasz?

    OdpowiedzUsuń
  73. dziękuję za wzmiankę o naklejaniu cyrkonii, pół dnia szukałam odpowiedzi a znalazłam ją właśnie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Super post i ciekawe rady. A hybryda Carribean Sea jest po prostu genialna <3

    OdpowiedzUsuń
  75. Witaj. Mam pytanie jak robisz french hybrydami czy używasz do koncówki białej hybrydy Semilac? Czy moze masz jakis inny dobry sposób ? Mam tez dylemat czym robic wzroki bo czarna hybryda odpada, co jest twoim zdaniem najlepsze ? Żel semilac nadałby sie do tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazwyczaj do frencha używam białej hybrydy (Semilac akurat nie posiadam), ale dobrze sprawdza się do tego także żel sugar effect z Indigo i myślę, że różne żele do zdobień tego typu też się do tego nadadzą :) co do wzorków jest wiele opcji: farbki akrylowe, żele i pasty do nail artu, rapidograf/stylograf i po prostu malunki samą hybrydą :)

      Usuń
  76. A czym nakleic odstające duże ozdoby typu np. Modne kokardki itp. ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do hybrydy ciężko jest dobrze przymocować takie ozdoby :( w żelu się zatapiają, do hybrydy jedynie można próbować na klej do tipsów/ozdób, choć nie ma gwarancji, że duże ozdoby się utrzymają. Małe, typu cyrkonie czy ćwieki, trzymają się bardzo dobrze :)

      Usuń
  77. Czesc mam pytanie czasami po paru dnia h troche odpryskuje mi lakier na np jednym paznokciu i czy moge nalozyc na niego top i znow utwardzic na zasadzie przytwierdzenia odchodzacego brzegu? I jeszcze jedno pytanko po zdjeciu hybryd semilac paznokcie byly matowe troche jakby mialy na plytce duzo malych kreseczek czy to znaczy ze to pozostalosci bazy blyszczacey czy za mocno matowilam plytke po zdjeciu , albo przed nalozeniem hybryd , troszke to dziwne mialam wrazenie ze lakier nie calkiem. Zszedl a czekala. 15 min i robilam wszystko jak w instrukcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponowne nakładanie topu może byc ratunkiem na jeden, moze dwa dni. Niestety gdy pojawia się odprysk pod hybryde dostaje sie powietrze i top już nie pomoże, taki paznokieć lepiej zrobić od nowa. Co do ściągania, jeśli zmatowilas płytkę przed stylizacją, to po jej ściągnięciu tez bedzie matowa. Mozliwe ze zostaje Ci trochę resztek, ale wtedy albo zawin paznokieć jeszcze raz, albo usuń te resztki lekko blokiem polerskim :)

      Usuń
  78. Pani Agnieszko, nie można sobie dosztukować kawałka - będzie to nietrwale. Po zdjęciu lakieru zalecamy pielęgnację oliwką do manicure. Matowić należy delikatnie - ważne żeby spiłować top i potem aceton i resztki usunąć bloczkiem lub delikatnym pilnikiem.
    W razie pytań chętnie pomogę
    Online Ekspert marki Semilac

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Wasze opinie i uwagi mobilizują mnie do dalszej pracy.
Proszę o nie zostawianie linków do blogów w komentarzach, można na nie trafić przez Wasz profil ;) A mój blog to nie miejsce na reklamę.
Proszę także o nie zapraszanie mnie do siebie, staram się zawsze odwiedzić osobę, która do mnie wpadła :) Nie wyznaję zasady "obserwacja za obserwację".